Blog

Psát či nepsat?

14.7.2017

Víte, co chcete?  
Co pro to děláte?

Já vím, co chci a vím proč to, či ono dělám.

Mým cílem není jen prodat. Já chci vybudovat značku. Snažím se, a proto se zákazníky co nejvíc komunikuji.

Přidáváním příspěvků na facebooku, a na dalších sociálních sítích. Prezentování se na různých handmade portálech, a v neposlední řadě psaní blogu. To vše je cesta k vybudování značky. Vyrobit a prodat je fajn, ale dlouhodobě se udržet na trhu je TO nejvíc pro každého handmade tvůrce, protože konkurence je obrovská.

V zákazníkovi je potřeba vzbudit zvědavost, a toho nejlépe dosáhneme tím, že mu nabídneme pohled do zákulisí naší práce, našeho tvoření. Včas mu ukážeme jaké novinky chystáme na nadcházející období, tím v něm vzbudíme tu touhu a zvědavost, a pochopitelně POTŘEBU ;) Je fajn když si zákazník řekne: "To chci, to musím mít, to je super".

Ideální je velmi nenásilně zákazníka nasměrovat.

Na sociální síti, např. na Facebooku uveřejníme krátký příspěvek s odkazem na náš blog, kde v článku seznámíme zákazníka s připravovanou kampaní, či s novými výrobky, popřípadě s novou kolekcí. Dobré je přidat i pár fotografií zachycujících postupy výroby.

Do článku pochopitelně vložíme odkaz na náš eshop či jiné prodejní místo, a vzbudíme-li těmito kroky v zákazníkovi zmiňovanou zvědavost a touhu, obdržíme na konci objednávku.

Ne vždy tomu tak bude, i s tím je třeba počítat, ale nesmíme zapomenout vždy a všude zanechat i kontakty na nás, aby zákazník věděl kam psát, či volat.

Vždy musíme také zákazníkovi ukázat cestu, aby věděl, kde co hledat, i to, jak postupovat při objednávání. Fotografie, byť sebekrásnější nám zboží neprodají, pokud zákazníkovi neřekneme, kde si naše zboží může zakoupit.

Blog

Blog by měl být vázaný především k naší rukodělné tvorbě, ale přiblížit se zákazníkovi pochopitelně musíme, a zde je opravdu na každém z nás jak moc nenásilně to dovedeme. Každý zákazník, který si koupí náš výrobek, kupuje si zárověň kus našeho já. Náš nápad, myšlenku, čas, celé hodiny našeho života. Hodiny, kdy výrobek vymýšlíme, vyrábíme, s láskou, protože jinak bysme to dělat nemohli.

Čili zpět na začátek: Psát či nepsat blog?

Rozhodně psát!

Zanechat stopu na internetu, aby nás našel nejen každý zákazník, který nás najít chce, ale aby nás objevil i zákazník, který o nás dosud nevěděl.

 

Líbil se vám článek? Sdílejte jej.

  
  

Zpět