Blog

Fanoušci a zákazníci

22.7.2017

Najít si na facebooku své místo, své fanoušky, a zákazníky, není jednoduché. Ovšem není to ani tak složité jak se může zdát. Chce to jen držet se pár pravidel.


Sama mám fanpage – stránku, a také skupinu. Čítají už mnoho Fanoušků, a také mnoho zákazníků, a pochopitelně také přátel.


Je MOC fajn prodávat, ale ne to jen na lidi "hrnout", musíme s nimi taky komunikovat. Sdílet, sdílet svou práci, a svůj život. Budeme potom zákazníkovi blíž, neustále v kontaktu (všeho s mírou, pochopitelně, ale to už je sktečně na každém z nás).

Rozdíl mezi námi a řetězci s dekor výrobky není jen v ceně, ale i ve vztahu my versus zákazník.
Nesejde na tom, jestli si od vás člověk něco koupil, nebo se jen rozhlíží, důležité je, že jsme ho zaujali. My a naše výrobky.

Vytvořme příběh, náš, naší tvorby, tvorby výrobku. To je to, co zákazníky, a fanoušky zajímá. Proto za námi přišli - na stránku, do skupiny, na instagram, na web...

Informujme je o tom, co vyrábíme, ukažme jim fotky, napišme k tomu příběh, třeba krátký, ale už tím vytváříme vztah. Fanoušci a zákazníci pokud budou spokojeni, přivedou další zákazníky, pozvou své přátele. Pokud nebudou spokojeni, prostě odejdou, a to je přece škoda.

Neusněme na vavřínech a komunikujme se zákazíky a s fanoušky pravidelně. Denně. Je to důležité, protože fanoušci a zákazníci si zvyknou na to, že každý den je nějaká novinka, nebo nějaká informace a zajdou se podívat. Nelze se spoléhat na to, že dostanou upozornění od samotného facebooku o naší aktivitě. Lidé jsou v mnoha skupinách a často si zablokují nové příspěvky z různých skupin. Buďme proto přátelští, lidští, ať mají důvod neudělat to i u vás ;-)

Facebook nám nabízí reklamu, jejíž cena není tak závratná a je fajn ji minimálně alespoň vyzkoušet. On obchod bez reklamy v té záplavě nabídek ani není možný. Ruku v ruce s reklamou jdou statistiky na fanpage, a tam najdeme vše, co potřebujeme vědět. Sledovanost, počty sdílení, počty “lajků“. Je to vodítko k tomu, abysme zjistili, co se našim fanouškům líbí, a co lidi naopak NEOSLOVILO.

A jdeme znova dokola: podle statistik totiž můžeme zaměřit svoji výrobu, psát statusy a články.


 

 

Líbil se vám článek? Sdílejte jej.

  
  

Zpět