Blog

Děláme chyby?

10.8.2017

Při svém podnikání děláme mnoho chyb. Některé opakujeme neustále dokola, ač jsme si jich vědomi. Přitom mnohé z těchto opakovaných chyb můžou oddalovat náš úspěch.

 

Jsme na sebe zbytečně přísní a máme vysoké nároky…

…což nemusí být nutně na škodu, ale....

Je normální, že toužíme po úspěchu.  Obzvlášť pokud sledujeme i jiné tvůrce. Vidíme jejich úspěch v online světě, mají mnoho fanoušků, obchody jim jen vzkvétají, jejich výrobky vidíme všude.  Musíme si ale uvědomit, že nikomu nespadl úspěch jen tak z ničeho nic do klína.  Nemůžeme očekávat, že se nám začne dařit ze dne na den.

I těm úspěšným trvalo třeba i několik let než vybudovali své podnikání, svou značku. Ani fanoušci nepřišli teď hned, ale přibývali pomalu, postupně.

Nemějme tedy na sebe přehnaně vysoké nároky, protože pokud se nedostaví úspěch hned, tak jak bychom si přáli, budeme zklamaní, a může nás to odradit od našeho záměru, a od našeho snu.

Nepodléhejme skepsi při prvních neúspěších a pracujme na svém snu. Systematicky a odhodlaně.
Úspěch se dostaví. Vytrvalost a píle je to nejdůležitější pokud chceme podnikat, a to nejen v handmade.

ZAKAŽME SI ŘÍKAT -

 - až pak, až bude lepší příležitost, až příště….

…nedávno jsem někde četla, že se tomu říká moc hezky – česky – Ažpakismus :-)

Ráda bych podnikala, a živila se tím, co mě baví, ale…. Až bude víc času, až děti vyrostou, až budu mít víc peněž, až až až..

Čekat na to AŽ přijde ta pravá chvíle, můžeme svou šanci propásnout. Ujede nám vlak.

Pokud máme touhu, začněme hned. Pusťme se do handmade podnikání, třeba při zaměstnání, a splňme si svůj sen. TEĎ HNED.

Aspoň to zkusím……

…nebudu to dělat naplno, jen to zkusím, třeba je to na nic. Nebudu si dělat „živnosťák“, jen to zkouším.

Víte co je na "zkoušení" to nejhorší? Že vlastně neděláme nic. Jen čekáme, že se něco stane.

Na prodejních handmade portálech najdeme stovky zkoušejících prodejců, jako jsme my.  „Nahází“ na portály a do prodejních skupin pár fotek a čekají, co se bude dít. No JO,  ale ono se nebude dít nic. Samo NE! Jenže oni si řeknou, že nejdou kšefty, a skončí.

Ovšem prodej vlastních handmade  výrobků není o zkoušení. Protože buď si chceme vydělávat tím,  co nás skutečně baví, nebo nechceme. No, a pokud chceme být v prodeji skutečně úspěšní, musíme jít do svého byznysu - handmade podnikání naplno a s chutí!

Systematičnost…

…to není sprosté slovo.  Když nevíme co dřív, najděme si systém. Je tolik míst, kde můžeme propagovat a inzerovat svou tvorbu, že nám z toho půjde hlava kolem.

Musíme si „nakládat na bedra“ postupně a pomalu. Začněme na Facebooku, ten má obrovský potenciál co se prodeje handmade výrobků týká.  Propagace, reklama…až toto vše zvládneme levou zadní, můžeme se přesunout dál. Až zvládneme další metu, jdeme zase dál, a dál. Na prodejní portály v ČR, pak SR, a nakonec zvládneme i zahraniční.

A HLAVNĚ - Jmenujme se….

…musíme se nějak jmenovat. „Šití hraček a polštářků“ je sice jasné a výstižné, každý ví, co děláme, ale neví, kdo jsme, neví, jak nám má říkat. Proto se pojmenujme. Ale tak, aby si nás každý zapamatoval!!!!  A to je to oč tu běží.  Lidi si nás musí pamatovat, musíme se jim vrýt do paměti. Jak svou tvorbou, tak svým jménem – značkou.

Tak co, děláme/te chyby?

 

Přeji Vám/nám všem mnoho úspěchů a pokud se právě rozmýšlíte, zda začít a váháte, zda opravdu začít nebo to jen zkusit, věřím, že tento kratičký článeček Vám napoví :-)

Líbil se vám článek? Sdílejte jej.

  
  

Zpět